Jedním robotem vyprovokujte nepřítele a mezitím se schovejte za skálu. Nepřítel bude neustále střílet do vaší schované jednotky, zatímco někdo jiný na něj může zezadu útočit.
Když je postaveno víc raketových věží na jednom místě, jejich síla je obrovská. Pokud postavíte deset věží v obranném pásmu vedle sebe, nepřítel nemá šanci.
Když se dostanete k technologii obřích robotů, tak je nejlepší postavit pět obřích robotů a dvacet robotů s těžkými raketami.
Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.
V případě jakýchkoliv problémů mě neváhejte kontaktovat.
Díky, užívejte si staré hry!
Mutarium je česká sci-fi realtime strategie podobně jako Warcraft nebo Command & Conquer vytvořená roku 1997 firmou Zima Software. Později produkovali například úspěšnou sérii Polda. Děj hry nás zavane do budoucnosti, kdy budete nejdřív bojovat s teroristy, následují zlí mimozemšťané a aby to nebylo tak jednoduché, tak lidští odpadlící pomocí stroje času uniknou a vy je musíte pronásledovat.
Získávání peněz je tradiční. Postavíte důl co nejblíže rafinérii a náklaďáky začnou pracovat. Podobně je na tom i stavění budov, kde je potřeba si dávat pozor jen na energii, podobně jako u C&C. Co je na Mutariu unikátní, je stavění jednotek. Ty se svou konstrukcí rozdělují na několik částí jako například podvozek, tělo, nebo věže pro zbraně. Na jednotlivé části lze vybírat z libovolných konstrukčních sad, takže ve výsledku se hra chlubí více než 2000 možných sestav jednotek.
Samotné ovládání je hodně neohrabané, za což může velmi špatná umělá iteligence hlavně vašich jednotek. Často se musí hlídat konkrétní jednotky, protože ve velké armádě si dělají co chtějí. To pak přispívá vysoké obtížnosti hry. Už první level může mít pro mnoho lidí docela tuhý kořínek, ale vše se dá tréninkem zvládnout, což lze vidět i v mém přiloženém videu.
A teď už k poslednímu negativu hry. Grafika - ta je vážně šeredná. Rok 1997 nabízel strategie jako Age of Empires, Dungeon Keeper, nebo Panzer General II. Oproti těmto velikánům je Mutarium jako nedonošené dítě. A to je možná ten hlavní důvod, proč hra upadla v zapomnění. Grafika, neatraktivita map a neergonomický interface hru pohřbil. Ale to je možná škoda, protože ač je Mutarium podprůměrná hra, pořád je naše. A takových RTS tady opravdu moc nevzniklo.
Kompletní česká lokalizace, možnosti kombinování bojových jednotek.
Velmi zastaralá grafika, špatná umělá inteligence, odpuzující interface, v začátcích příliš vysoká obtížnost.