Test Drive je známá závodní série, která je vydávaná až do dnešních let. Třetí díl série přišel s novými revolučními prvky. Poprvé byla krajina hry plně přístupná, takže hráč nemusel jezdit po předem připravených tratích, ale mohl volit alternativní trasy a zkratky. Bylo možné jezdit kamkoliv. Sjet ze silnice na trávu, do kopců, k farmě a podobně. Krajina hry obsahovala spoustu různých objektů, například mosty, tunely, jezera, kopce, nebo hory. Dokonce hra obsahovala železniční přejezdy se skutečným vlakem jezdícím ve smyčce. Jak bylo již v sérii tradicí, hráč si musel dávat pozor na policii. Pokud byla policie v dohledu a hráč nejel podle předpisů, nastala honička a riziko, že bude hráč chycen a pokutován.
Trať se nachází v severní Kalifornii od pacifického pobřeží, až po Yosemitský národní park a skládá se z pěti různých úseků s různorodou krajinou. Hráč mohl řídit tři vozy - Lamborghini Diablo, Ferrari Mythos Pininfarina a Chevrolet Corvette CERV III.
Hra obsahovala několik zajímavých a neobvyklých detailů, třeba měnitelné rádiové stanice, funkční stěrače, světlomety, nebo různé povětrnostní podmínky a denní dobu. Můžete si vybrat několik herních režimů - klasický Head-to-Head režim proti dvěma počítačem řízeným protivníkům, jízda na čas a závod proti jednomu až třem dalším hráčům, po jednom na stejném počítači.
Technická stránka je kapitola sama o sobě. Hra využila polygonový 3D Engine, díky kterému působí úplně jinak, než její starší sourozenci. Závody v reálném 3D prostoru s reálným 3D provozem bylo ideální pro již zmiňovaný volný pohyb po mapě bez bariér. To je určitě velké plus, ale tato technologie byla na začátku devadesátých let ještě tak v plenkách, že dle mě její nasazení nebylo zatím vhodné. Díky tomu se podle mě ovládání stalo trochu neohrabanější, než u starších titulů.
Polygonová grafika je plusem i mínusem zároveň, volný pohyb po relativně detailní krajině, provoz a policie na silnicích.
Horší ovládání než v druhém díle, opět chybí nějaký druh šampionátu.