FIFA 96 je třetí hra v řadě, ve které se vývojáři pišní titulkem "Next Generation Soccer", tedy fotbal nové generace. Jedná se o jeden z prvotních dílů početné slavné série fotbalových simulací, které se v menších nebo větších updatech objevují na monitorech a obrazovkách každý rok dodnes.
A vůbec poprvé zobrazuje 3D grafiku v reálném čase označován přídavkem "Virtual Stadium". Takže samotné hřiště je konečně trojrozměrné, na což se snaží upozornit nepřirozeně otáčící se kamera ve hře. Samotní hráči jsou prozatím stále dvojrozměrní, což překvapivě není v 3D prostoru vůbec rušivé. Hra obsahuje ještě jedno další "poprvé". Premiérově se ve hře licencují skuteční hráči, respektive jejich jména.
Hratelnost je čistě devadesátková, alespoň co se této série týče. Hráči běhají buď pomalu nebo rychle, ale nic mezi tím. Bez jakékoliv setrvačnosti. Míč mají přilepený ke kopačkám, ale při kontaktu s obráncem instantně přicházíte o balón. Ve hře není žádná fyzika jako dnes. Prostě ta nejjednodušší forma fotbalu co kdy v sérii FIFA byla. Hra už konečně obsahuje i komentátora během zápasu a ten stejně tak jako grafika nepůsobí vůbec špatně, i když jeho slovní zásoba je docela omezená. Každopádně oproti předchozímu ročníku další obrovský krok kupředu.
Hra obsahuje několik herních módů. Klasický přátelák, liga, turnaj, playoff z více než desítky národností a trénink obsahující všechny základní fotbalové situace. Shrnul bych to tak, že hratelnost zůstala z předchozích ročníků nezměnená, ale 3D grafika, komentář a licencovaní hráči jsou zde poprvé. Ale jinak to zas až tak zábavný fotbal z dnešního pohledu není.
Pokroková grafika poprvé ve třetím rozměru, poprvé komentátor i licencovaní hráči.
Hratelnost zůstala podobná jako v původní FIFĚ, nezvládnuté ovládání.