Tato technologicky průlomová hra vznikla již roku 1980. Na arkádové automaty ji vytvořila firma Atari. Automat je to poměrně speciální – přes tankový periskop pozorujete obrazovku a dvěmi pákami ve třech polohách ovládáte pásy svého stroje. Port na domácí počítače vznikl roku 1983. Port pro Atari 2600 se odlišuje – používá rastrovou grafiku a ovládání z pohledu třetí osoby.
Hráč ovládá tank pomocí šipek klávesnice. Je možné jet dopředu, otáčet se na místě, nebo se otáčet v pohybu dopředu. Netypicky se stiskem klávesy úkon pohybu aktivuje a opětovným stiskem deaktivuje. Není možné otáčet hlavní, ale pouze celým tankem. Bitvy se odehrávají v otevřeném trojrozměrném světě plným vektorových bloků znázorňující překážky. Ty jsou nezničitelné a je možné se za ně schovávat. Dominantním prvkem je radar, který lokalizuje polohu nepřátel.
Existují tři typy nepřátelských tanků. Odlišují se od sebe rychlostí pohybu a agresivitou. Pravidelně se v boji objevuje talířovitý objekt UFO, který vydává charakteristický zvuk. Na hráče neutočí a po sestřelení přidává bonusové body. A skóre je vlastně to jediné, oč tu běží.
Grafika je důležitým aspektem této hry. Vykresluje otevřený 3D vektorový svět s nepřátelskými ''drátěnými'' tanky. Na začátku osmdesátých let byla tato technologie něco nevídaného a okamžitě se tak stal Battlezone lákadlem pro lidi. I přes to, že hratelnost byla po pár minutách poměrně jednotvárná, se stala hra velice úspěšnou.
Na svou dobu pokročilá vektorová 3D grafika, iluze otevřeného prostředí.
Obtížnost, po pár minutách jednotvárné hratelnosti začne nudit.