Eye of the Beholder je známý krokovací dungeon v duchu Dungeon Mastera. Vyšla roku 1991 primárně na DOS a Amigu. O pár let později ale překvapivě také pro konzole od Segy a Nintenda.
Páni z města Waterdeep si najmou tým dobrodruhů, aby prozkoumali neznámou aktivitu z podzemí města. Dobrodruzi vstoupí do stoky, ale zjistí, že Xanathar závalem zablokoval vchod. Tým sestupuje níž, prochází trpasličími a droskými klany až do Xanatharova doupěte, kde dojde k závěrečné konfrontaci. Po úspěšném zabití se dobrodruzi vrací na povrch, kde jsou pro ostatní obyvatele považováni za hrdiny. No, hodně primitivní zápletka, co myslíte..?
Hra nabízí pohled z první osoby v pseudo trojrozměrném dungeonu podobného tomu z Dungeon Mastera. Nadesignován je v pravoúhlých blocích, takže opět byla hra šitá na míru všem kreslířům map do čtverečkovaného papíru. Hráč má na začátku čtyři postavy, které ovládá v reálném čase jak při pohybu, tak i v bojích s monstry. Časem lze počet postav zvýšit na šest. To se dalo buď oživením jedné z mtvol, nebo naverbováním NPC uvnitř dungeonu. Větší hráčská skupina byla pro Eye of the Beholder specifická. Hlavně kvůli možnosti importovat vaši bojem ošlehanou družinu do dalších her.
Jinak je hra defakto to samé jako již několikrát zmíněný Dungeon Master. Grafika je o chlup lepší, častěji se mění prostředí a textury, pořád se ale celá hra odehrává v kobkách - tedy podzemních kanalizacích. Grafika byla vytvořena v programu Deluxe Paint. Bohužel negativní body hru sráží hlavně nulová inovace oproti starším titulům.
Pěkná grafika a nejednotvárný design, možnost 6ti postav a jejich import do dalších dílů, český překlad.
Víceméně jen obyčejná kopírka Dungeon Mastera bez špetky inovace, velmi malé herní okno, unáhlený konec hry.