Starejte se o dostatek vody a jídla. Jídlo lze doplňovat ve čtvrtém patře. Za jistými dveřmi se objevují stále nové zelené stromečky.
V 5. patře není mnoho fontán.
Všechny duchy a nemateriálové tvory můžete zabít pouze kouzlem nebo Vorpal blade.
Vaše brnění/zbraně by neměly být prokleté.
Cvičte všechny hrdiny ve 4 povoláních. Těm, kteří nemají manu (např. Halk) vyrobte lektvar LO ZO BRO RA, nechte ho vypít, pak ať vyrobí třeba LO YA (nejednodušší lektvar). Zkuste to několikkrát, až se mu zvýší Priest level.
Zkusili jste, co se stane, když použijete kouzlo 'průhled zdí' (OH EW RA) na vchodové dveře (velký, černý) v nultém patře? Zkuste to..
Pro zvýšení Ninja-Levelu se postavte do haly a házejte zbraněmi. Pak je seberte a opakujte to. Funguje to též v magických (magic) a bojových (fighter) úrovních. Kouzlete kouzlo do vzduchu, nebo sekejte a mlaťte dokud level nevzroste.
V 11. patře se nachází super meč, ale s jeho sebráním jsou trochu problémy. Meč seberte a ihned položte. Spustí se tím jedovatá past, ale přesto se vůbec nehýbejte a čekejte. Jakmile účinek jedu vyprchá, seberte meč a pomalu odcházejte pryč. Krok před vámi budou ze stěny létat šipky v kombinaci s jedem (proto ta pomalost). Vždy počkejte, až se situace uklidní a teprve pak pokračujte kupředu. Takto se nakonec dostanete ven z místnosti.
Dungeon Master je klasická devadesátková krokovací hra na hrdiny odehrávající se v kobkách v pseudo 3D perpektivě. Po úspěchu Dungeon Masteru následovalo mnoho klonů s podobnými nebo stejnými herními mechanismy. Příběh pojednává o mladém učni Šedého pána Theronovi, který jde do kobek vzkřísit čtyři hrdiny. Společně je provede kobkami, aby našel ohnivou hůl (Firestaff) a společně porazili lorda Chaosu. Pěkný překlad prologu uvádějící hru v manuálu si můžete přečíst v doplňcích v hlavní kartě hry.
Recenzovaný titul přidal několik nových prvků do RPG scény. Jedním z hlavních byly souboje v reálném čase, zvukové efekty, které signalizovaly, že se v blízkosti nachází nějaká nestvůra, nebo dynamické osvětlení, i když oproti dnešku značně primitivní.
Ve hře se pohybujete s partičkou čtyř hrdinů z pohledu první osoby, manipulujete, nebo sbíráte předměty myší přímo na herní obrazovce. Zkušenosti v dovednostech se získávají přímo jejich používáním. Postavy musí jíst a pít, můžou také spát. Hra představila také nový systém sesílání kouzel, který zahrnoval míchání runy formy a runy funkce účinku. Například kouzlo ohnivé koule vzniklo smícháním symbolu ohně se symbolem křídla.
Grafika je velice povedená a budí dojem z bloudění v opravdových kobkách. Co mi ale na těchto starých dungeonech vadí, je až příliš hrubý pohyb. Uvítal bych klidně dvojnásobek snímků pohybu, protože pak nastávají situace, kdy člověk ztrácí orientaci v prostoru. Hra dostala ve své době spoustu ocenění a pokud máte rádi hry tohoto typu, určitě doporučuji zahrát. Na webu v doplňcích o hře je hned několik užitečných informací nebo map, které zpříjemní průchod hrou.
Pěkná grafika, na svou dobu komplexnost, mezi hráči první rozšířený krokovací dungeon.