Logo Betrayal at Krondor

Betrayal at Krondor

Dynamix Rok vydání: 1993 Velikost: 12.5MB Staženo: 6x OHODNOTIT HRU
Jedna hvězda pro špatnou, pět hvězd pro skvělou hru. Hodnoťte podle Vašeho nejlepšího uvážení. Děkuji za názor!
Aktuálně hra obdržela průměrné hodnocení: nehodnoceno
Dosud hodnotilo 0 uživatelů.

Z tohoto počítače již bylo hlasováno.

Uživ. hodnocení: žádné DOPLŇKY DO HRY
Hesla do truhel jsou v češtině, takže se od původní anglické verze liší.

Kdykoliv se naskytne příležitost se za peníze něco naučit, využijte toho.

V Sarthu si projděte knihovnu, získáte dobré rady a body zkušeností.

Severovýchodně od Malac's Cross je u hlavní cesty dům se stodolou (u chrámu Lims-Kragma a vchodu k drakovi). Vstupem dovnitř získáte 34 zlaťáků a mor. Dá se vstupovat do nekonečna. Z moru vás vyléčí v chrámu, který je hned vedle.

Na trolly, pokud máte nevycvičené postavy, použijte vidličku - utečou.

Ve druhé kapitole nakupte co nejvíc obyčejných šípů před vstupem do Romney. V třetí kapitole budou za vysokou cenu.

V šesté kapitole se zpřístupní palác a s ním i Asthalonova kaple, takže přímo do Krondoru se dostanete teleportem.

Pro nákup nejlepších zbraní, kuší a brnění je obchůdek ve Wolframu. Všechno je sice v 50% stavu, ale jsou o více než polovinu levnější.

Firestorm je jednoznačně nejlepší kouzlo ve hře. Má ho kouzelník úplně na severu elfího lesa na západní, respektive severní, straně řeky.
Pohyb
Inventář postavy
Prim. útok (v boji)
Status postavy
Sek. útok (v boji)
Chůze po cestě
Odpočinek (v boji)
Kouzlení
Střela kuší (v boji)
Táboření
Mapa
Mapa světa
Útěk (v boji)
Obrana (v boji)
Zobr. nepřátele (v boji)
STÁHNOUT ZDARMA
Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.

Užitečné informace lze nalézt v sekci "Doplňky do hry".
V případě jakýchkoliv problémů mě neváhejte kontaktovat.

Díky, užívejte si staré hry!
Zrada v Krondoru, jak by se dal název hry počeštit, je RPG z pohledu první osoby. Vyznačuje se na svou dobu velkým otevřeným světem, 3D grafikou a stylem vyprávění. Vytvořilo ji studio Dynamix, známé například zdařilým leteckým simulátorem Red Baron, v létě roku 1993 výhradně na osobní počítače se systémem MS-DOS.

Lord Locklear slouží v pevnosti severního království, kde před vrahem zachrání Goratha z Ardanienu. Gorath přináší varování před invazí, kterou plánuje Delekhan, vůdce moredhelů. Locklear souhlasí, že ho odvede za princem Aruthou na jih do Krondoru. Vzhledem k zraněním četnými útoky požádají o pomoc Owyna Beleforte, mladého kouzelníka z Tiburnu. Hra začíná v jejich táboře severně od LaMutu.

Jak už jsem zmínil, hraje se převážně ve venkovních lokacích z pohledu první osoby. Hra však obsahuje i dungeony a jeskyně, které připomínají spoustu jiných RPG té doby. Když dojde na souboj, přepne se do izometrického pohledu a hraje se na tahy. Každý ze tří hrdinů disponuje inventářem a vlastnostmi, které se vylepšují. Ty se vylepšují jejich používáním a pokud si nějakou vlastnost zakliknete, kladete na ni důraz a bude se vylepšovat o něco rychleji. Během cestování se mění denní doba a je také potřeba skupinku čas od času utábořit, odpočinout a obnovit ztracené zdraví a výdrž. Specialita této hry jsou truhly. Ty jsou uzamčeny hádankami, které je třeba rozluštit správným slovem. Verze tady na webu je počeštěna, takže je potřeba volit i české hesla do truhel. Další neobvyklou věcí jsou dialogy a celkově styl vyprávění. Betrayal at Krondor je hodně upovídaný, se spoustou textu. Nejen co se týče rozhovorů mezi postavami, ale celkově i popisováním předmětů a situací, téměř jak z nějaké knihy.

Souboje jsou tahového typu. Postavy se přesouvají v mřížce a pokud se jim podaří dosáhnout na nepřítele, mohou ve stejném tahu zaútočit. Jsou dva typy útoků – bodnutí a švih. Bodnutí je výchozí útok, švih často způsobuje větší poškození, ale je méně přesný a spotřebovává jeden bod zdraví, nebo výdrže. Bojovníci mohou používat kuše, mágové sesílat kouzla. Vy i nepřátelé mohou z boje utéct. Kouzla jsou rozdělena do šesti skupin. Dvě z těchto skupin jsou nebojové. Po seslání vysávají kouzelníkovu výdrž, popřípadě zdraví. Některé kouzla mají proměnnou sílu, takže lze zvolit, kolik energie kouzlo spotřebuje. Učí se ze svitků, které se nacházejí ve skrýších, nebo v obchodech, ale dokonce i odpozorovat od lepších kouzelníků. Hra běží v 256 barevném VGA režimu v rozlišení 320x200 pixelů. Používá otexturovanou 3D grafiku v kombinaci se sprity. Většina interiérů budov je vytvořeno pomocí obrázků, na kterých jsou vytvořeny aktivní místa pro kliknutí myší.
Trojrozměrný otevřený svět, dialogy mezi postavami, spousta vedlejších úkolů, hádanky v truhlách, čeština.
Omezené množství zbraní a brnění, chybí něco jako deník úkolů, hodně upovídané.

10