Je potřeba se nějak rozepisovat o Tetrisu? Předpokládám, že typ této hry snad každý zná. Ale přece jen něco sepsat musím, aby tady nezůstaly jen prázdné řádky...
Tetris je původem ruská hra od softwarového inženýra Alexeye Pajitnova z roku 1984. Když hru vytvořil, v kancelářích mezi kolegama měla okamžitý úspěch a všichni se na ni stali závislými. Původní hra běžela na ruském počítači Electronika 60 a ještě neměla žádné grafické rozhraní, ani počítadlo skóre.
Princip hry je jednoduchý. Na herní obrazovce otáčíte a skládáte kostky různých tvarů tak, aby do sebe pokud možno co nejlíp zapadaly. Když vyplníte jednu řadu bez mezery, tak se odmaže a přičte vám body. Pokud umažete víc řad zaráz, dostanete větší skóre. Po umazání určitého počtu řad, se zvyšuje rychlost hry. Cílem je dosáhnout co nejvíc umazaných řad a skóre.
Tato konverze přímo navazuje na původní verzi. Je graficky vyspělejší, přesto pořád poměrně hodně jednoduchá a kromě výběru rychlosti a skóre tabulky nenabízí vlastně nic navíc. Navíc má hodně neohrabané ovládání. Zvuky tu nejsou prakticky žádné a ovládání je neergonomické, ale o tom více v doplňcích ke hře na hlavní kartě. Osobně bych doporučil raději předělávky pro Nintendo. Mám moc rád verzi od Tengenu na NES a klasický bundlovaný Tetris na Gameboy. Ty už nabízí lepší zvuky a hudbu, grafiku i vychytanější ovládání.