Hra Quadrax je debutovým počinem známého slovenského studia Cauldron, které stojí například za úspěšným Spellcross, nebo Chaser. Quadrax jako takový vznikl už v roce 1994 pod rukama Davida Durčáka a Mariana Ferka na ZX Spectrum, což byla už velmi zastaralá platforma pro vývoj her. Po kladném přijetí zakládají firmu a začnou pracovat na portu pro MS-DOS, který roku 1996 vydávají. Hra je inspirovaná slavnými logickými tituly Lemmings a Humans, ale trochu může připomínat i The Lost Vikings.
Hlavními postavami jsou archeologové Mike a Alex, kteří roku 1992 cestují do Egypta s nadějí, že najdou nějaké stopy po čtyři roky nezvěstném bratrovi Nickovi a Holdenovi. Hluboko v poušti, kde nežijí žádní lidé nacházejí obrovský monument, do kterého vstupují, aby našly odpovědi na své otázky..
Tato logická hra se rychle stala známou a úspěšnou v Česku a na Slovensku. Je možné hrát sám a přepínat mezi oběmi hlavními postavami a nebo hrát s kamarádem na jednom počítači v kooperaci, kde každý ovládá jednu postavu. Obě postavy v jednotlivých úrovních musí spolupracovat přepínáním spínačů, přesouváním kamenných bloků, otevíraním dveří, pohybem výtahů, aby se dostali k plošince označující východ.
Grafika hry je s přihlédnutím k roku 1996 značně zastaralá a je znát, že se jedná o port hry ještě o dva roky starší. Prostředí je vesměs statické a poměrně jednoduché, panáčci jsou zdařile animovaní, ale postrádají detaily, takže se moc neliší od lumíku z Lemmings. Hra obsahuje i CGI filmečky, ale ty jsou to nejjednodušší, co počítačová animace může nabídnout. Pokud mohu poradit, raději sáhněte po starším, ale líbivějším The Lost Vikings s lepší kooperací.
Kompletně slovenská lokalizace, pěkné animace postaviček, stupňující se obtížnost.
Slabé CGI filmečky a celkově špatná grafika, nic originálního.