Klax je logická videohra vytvořená Davem Akersem a Markem S. Piercem na principu podobném Tetrisu. A taky je považována za jeho nepřímého nástupce. Cílem hry je chytat barevné bloky padající z pásu a srovnávat je do barevných řad tak, aby v daných kombinacích mohly mizet.
V horní části je pásový dopravník, který k hráči posouvá barevné bloky. Hráč ovládá zařízení pohybující se do stran, které se nachází mezi dopravníkem a odkládací plochou. Zachytává bloky, které ukládá buď do odkládací plochy ve spodní části obrazovky, nebo je posouvá zpět nahoru na dopravníkový pás. Hráčovo zařízení může pojmout až pět bloků. Nezachycený blok se považuje za "drop blok". Blikající blok lze použít jako univerzální. Na spodní odkládací ploše lze bloky eliminovat uspořádáním správné barevné kombinace. Pokud jsou tři a více bloků stejné barvy srovnány ve vodorovné, svislé, nebo diagonální řadě. Eliminace těchto bloků se nazývá "Klax".
Grafika hry je na můj vkus velice povedená a na svou dobu ve VGA grafice pěkně barevná. S audio stránkou už je to trochu horší, protože by se ke hře hodila nějaká chytlavá melodie. Tu ale PC speaker nenabídne.
Na první pohled vypadá jako Guitar Hero, na ten druhý jako klasické piškvorky. Kdo má rád logické puzzle hry, nenáročné na mozkové závity, ale svižné a chytlavé, třeba jako Tetris, může být Klax zajímavou alternativou. Navíc kromě DOSu lze hrát na spoustě dalších více i méně dostupných zařízeních.