Možná je vám tato logická hra známá spíše pod názvem Puzzle Bobble, kde vyšla v minulosti na konzole od Nintenda, Sony a Segy. Přejmenovaná verze pro počítače se systémem MS-DOS vyšla až roku 1996. Na svědomí ji má arkádová velmoc Taito.
Herní obrazovka se může úroveň od úrovně svou rozlohou trochu lišit. To samé platí i o uspořádání barevných koulí před zahájením hry. Hráč v dolní části obrazovky ovládá zařízení zvané ukazovátko. Barva vystřelovaných koulí je náhodně generována podle zbylých barevných koulí na herním poli. To znamená, že pokud jste si už vystříleli všechny žluté koule, už se vám do ukazovátka žlutá znova nenabije. Cílem hry je odstranit všechny koule z obrazovky, aniž by jakákoliv z nich překročila spodní hranici. Koule lze odrážet od stran a při kontaktu s jinou koulí se přichytí. Pokud spojíte tři a více stejných barev, jsou z herního pole odstraněny. Když ještě navíc propojíte koule, které jsou o několik řad výš, může se stát, že odstraníte i koule jiných barev, které jsou na nich přichyceny.
Hra obsahuje turnajovou variantu proti počítači i kamarádovi. Kromě toho je tady něco jako kampaň pro jednoho hráče pod názvem Puzzle Game. Jedná se o rozvětvenou mapu, ve které si vybíráte cestu vpřed. Každý krok kupředu obsahuje rozdílnou směs pěti úrovní. Do hry byla přidána také novější verze 2X, která obsahovala alternativní sadu úrovní a některé nové animace. PC verze obsahuje navíc ještě editor úrovní.
Grafika je hezky barevná, ale zasloužila by si roku 1996 trochu vyšší rozlišení, než pouhých 320x240 pixelů. Což o to, v konfiguračním souboru jde nastavit rozlišení až 1024x768, ale obraz se nezjemní, pouze se zmenší. Raději jsem hrál s hrubší grafikou, ale přes celou obrazovku. Chápu, že šlo vývojářům ve VGA grafice hlavně o co nejvíce barevnou hru, ale SVGA by zvládla jemné rozlišení, i vysokou paletu barev.
Puzzle mód, hraní ve dvou.
Nízké rozlišení nepřidává na atraktivitě, sólo hra se brzy omrzí.