Scorched Earth je dělostřelecká akční hra určena výhradně pro systém MS-DOS. Vytvořil ji Wendell Hicken roku 1991. Verze 1.5, která je zde ke stažení, je poslední oficiální verze a vyšla o další čtyři roky později. V jednotlivých verzích přibývaly postupně nové zbraně, animace smrti, další scenérie, nebo více voleb nastavení.
Nejblíže bych ji přirovnal k sérii Worms. Vygeneruje se vám dvourozměrný terén s dvěma až deseti tanky. Postupně se snažíte buď prostřílet terénem, nebo zaměřit nepřítele pomocí balistiky. Podobně jako ve Worms má na střelbu vliv i poryv větru. Roli tady však hraje i sesuv půdy a podobně. Nelze se pohybovat, pouze zaměřovat a přidávat nebo ubírat na síle výstřelu. Velkou roli tu hraje ekonomika. Pokud uspějete, můžete si nakoupit lepší zbraně a munici, popřípadě je upgradovat. Bitevní souboje lze uskutečnit s kamarády u jednoho počítače, nebo s umělou inteligencí.
Tank může být zničen i pádem z výšky, může se bránit také štíty, nebo padáky. Svou roli hrají i náhodně padající meteority. Hra navíc obsahuje velmi detailní nastavení téměř všeho. Je možné si upravit gravitaci, povětrnostní podmínky, ekonomiku, četnost meteoritů, velikosti výbuchů, styl deformace terénu, nebo volbu hraní v reálném čase, nebo na tahy.
Tato hra, která se sama označuje za ''matku všech her'', má velmi slabou grafiku i zvuky. Jedná se o poměrně propracovanou simulaci dělostřeleckých bojů, ale ve značně zastaralém a nepřívětivém prostředí. Spousta různých nastavení dokáže zmást a jsou tu zbytečných. Místo toho chybí důležitější věci, jako nastavení obtížnosti CPU, popřípadě nějaké herní módy. Ve své době byla ve světě velmi rozšířená a oblíbená, avšak za mě nepříliš zdařilá a technologicky i designem velmi zastaralá.
Generování terénu, možnosti přizpůsobení, až pro deset hráčů, spousta zbraní.
Nepřívětivé prostředí, velmi zastaralý vizuál, chybí herní módy, hapruje umělá inteligence.