Moon Patrol je akční videohra z roku 1982 vyvinutá společností Irem pro arkádové automaty. Později vyšel port na Atari, Commodore 64, Apple II a roku 1984 i na IBM PC. Vyšlo také mnoho klonů pro další herní platformy. Hra byla průkopníkem v paralaxním scrollování, což byla na svou dobu naprostá technologická novinka.
Jste policista Luna City, přidělený k hlídkování sektoru 9. To je domov nejtvrdších kriminálníků v galaxii. Máte za úkol projet celou krajinou a zneškodnit všechny nepřátele. Bugina hráče se automaticky pohybuje zleva doprava, je možné manévrovat při útocích mimozemšťanů, skákat přes krátery, kameny, nebo miny a střílet na objekty, co vám stojí v cestě, nebo na mimozemšťany na obloze. Jsou zde tři druhy nepřátel, z toho jeden z nich má zbraň, kterou může dělat díry do země.
Moon Patrol se odehrává ve dvou velkých úrovních, z toho každá z nich má 26 checkpointů, které fungují jako záchytné body. Z nich je pět hlavních, které přináší do hry něco nového – například třetí hlavní checkpoint J přináší miny. Na konci každé etapy se ohodnocuje váš zbylý čas. Po dosažení deset, třicet a padesát tisíc bodů dostanete extra životy navíc.
Grafika hry je samozřejmě jednoduchá a obsahuje čtyři barvy. Jak už bylo zmíněno, plynulé scrollování obrazu bylo vymožeností doby. Bohužel na PC zdaleka tak plynulé nebylo. Částečně tomu napomohl herní engine, který hru pouštěl různě rychle na různě rychlých CPU. To se projevovalo i při samotném hraní, protože jakákoliv grafická zátěž celou hru okamžitě zpomalila. Když jsou například na obrazovce tři nepřátelé a dva krátery, stane se to, že se hra zpomalí na poloviční rychlost. Ozvučení ze speakeru je překvapivě vydařené.
Vcelku povedené audio, na svou dobu poměrně propracovaný gameplay.
Padající framerate, některé části úrovně dokážou být zákeřné.