Mageslayer je trojrozměrná akční videohra pohledem seshora s dvourozměrnými postavami na herním světě. Vyvinula ji roku 1997 známá společnost Raven Software, která stojí za tituly jako Hexen, Heretic, nebo Solider of Fortune. Hra již nepodporuje platformu MS-DOS a běží výhradně na systému Windows.
V dalekém světě začnou padat z nebe meteority, které pulzují radioaktivní energií. Tu se obyvatelé země snaží využít, avšak k moci se dostanou mágové, kterým dodá energie strašlivou moc a zemi zotročí. Mezitím vzniklo pět klanů zabijáků mágů - Mageslayer, aby zemi osvobodili. Jeden z klanů byl však obětován a jejich vůdce Lore Thane se chce zbylým spojencům za zradu pomstít. Ten však má konflikt s mocným a zlým nemrtvým Wyarkem, který každým dnem nabývá na síle. Mageslayeři mají za úkol získat pět relikvií vytvořených z meteoritů, které umožní porazit zlého Wyarka.
Pokud bych měl hru jednoduše popsat, tak je to mlátička podobná Diablu bez RPG prvků. Hráč si na začátku hry vybere z čtyř různých postav, každá s jinými kouzly a schopnostmi. Na výběr je Warlocka, Earthlorda, Arch-Demona a Inquisitora. Poté už je vržen do světa, který obsahuje 30 úrovní dungeonů, kanálů plné krys, místností plných monster. A to všechno zabalené v pěti obsáhlých misích. Hlavní náplní, podobně jako v Diablu, nebo Gauntlet, je likvidování různých monster. Na každém kroku jich je vždy několik. Oproti Diablu se ovládá Mageslayer pouze na klávesnici.
Hra běží na enginu Vampire, vykresluje jednoduchý 3D svět s pokročilým systémem světel, se spoustou animovaných 2D postav a monster. Průchod světem je hodně přímočarý, takže se není možné jen tak ztratit, nebo zabloudit. Chybí mi zde nějaká možnost personalizace postavy. Pokročilejší inventář by narušoval zběsilou akci, ale přidat si nějaké bodíky do síly, nebo vybrat si k naučení z více kouzel by bylo fajn. Druhou nevýhodou je dle mě poměrně stereotypní prostředí a chybějící logické prvky. Přesto se jedná o vydařenou hru.
Slušná grafika, akční hratelnost podobná hře Gauntlet a Diablo, výběr z více postav, přímočarý postup bez zbytečného bloudění.
Žádná personalizace postavy, nudné monotóní prostředí, chybějící logické elementy.