Logo Swigridova kletba
Swigridova kletba
Agawa Rok vydání: 1996 Velikost: 21.2MB Staženo: 8x OHODNOTIT HRU
Jedna hvězda pro špatnou, pět hvězd pro skvělou hru. Hodnoťte podle Vašeho nejlepšího uvážení. Děkuji za názor!
Aktuálně hra obdržela průměrné hodnocení: nehodnoceno
Dosud hodnotilo 0 uživatelů.
Uživ. hodnocení: žádné DOPLŇKY DO HRY STÁHNOUT ZDARMA
Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.
V případě jakýchkoliv problémů mě neváhejte kontaktovat.

Díky, užívejte si staré hry!
Swigridova kletba je poměrně neznámá česká adventura od studia Agawa z roku 1996 pro systém MS-DOS. Vývojáři nebyli spokojeni s grafickým zpracováním jejich předchozího titulu Mise Quadam, tak najali profesionální výtvarnici Zdenu Jasanovskou.

Jedná se o pohádkovou adventuru inspirovanou The Legend of Kyrandia. Hrajete za pastýře jménem Robin, který má za úkol porazit zlého Swigrida a vrátit kouzelný roh Kerke do jeho domova v kraji Manahon. Hra je rozdělena na tři části. Aby hráč postoupil do další části, musí splnit cíl, jako je například získání peněz na trajekt. Když se dostanete do další kapitoly, nepotřebné předměty vám z inventáře zmizí.

Hratelnost je stejná jako u podobných her té doby, nebo spíše o několik let starších. Je to point-and-click adventura založená na interakci s postavami, řešení hádanek, sbírání předmětů, jejich kombinování a používání. Předměty lze sbírat a ukládat do inventáře ve spodní části obrazovky. Nutno říct, že používání předmětů a řešení puzzlů má svou logiku, takže hra příjemně odsýpá, bez nějakých větších zádrhelů. To je skvělá změna, ale asi s tím nepočítali ani samotní vývojáři. Hra má totiž kolem padesáti herních obrazovek, což je poměrně běžné číslo, přesto je velmi krátká, doslova na pár jednotek hodin.

Oproti rok starší Misi Quadam je tu znatelný pokrok v grafickém designu, i tak hra působí dost zastarale. Stále běží jen v rozlišení 320x200 v 256 barvách. Animace jsou velmi chudé, obrazovky jsou často téměř statické. Zahraniční konkurence vytvářela hry podobné technické kvality kolem roku 1991, za což může především nízké rozlišení. Velkou nevýhodou hry je její krátkost, odbyté dialogy s postavami, málo animací, navíc nevalné kvality. Takže nakonec velmi průměrný počin, škoda.
Česká lokalizace, logické používání předmětů.
Odbyté dialogy s postavami, technická stránka včetně animací, krátká herní doba.
4