Logo Noctropolis

Noctropolis

Flashpoint Productions Rok vydání: 1994 Velikost: 246MB Staženo: 12x OHODNOTIT HRU
Jedna hvězda pro špatnou, pět hvězd pro skvělou hru. Hodnoťte podle Vašeho nejlepšího uvážení. Děkuji za názor!
Aktuálně hra obdržela průměrné hodnocení: 4.0/5
Dosud hodnotilo 1 uživatelů.

Z tohoto počítače již bylo hlasováno.

Uživ. hodnocení: 4.0/5 DOPLŇKY DO HRY
Text v komiksech se zobrazí v okamžiku, kdy kliknete na danou postavu.

Často ukládejte hru.

Nebojte se zkoušet použít všechny předměty z inventáře.

Nezapomeňte se vracet za známými lidmi a znova k nim promlouvat, když se dozvíte něco nového.
Příkaz
Nabídka akce
STÁHNOUT ZDARMA
Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.

Užitečné informace lze nalézt v sekci "Doplňky do hry".
V případě jakýchkoliv problémů mě neváhejte kontaktovat.

Díky, užívejte si staré hry!
Noctropolis je grafická adventura z pohledu třetí osoby pro systém MS-DOS. Vyrobilo ji roku 1994 studio Flashpoint Productions. Hráč se ujme role Petera Graye, osamělého majitele knihkupectví, který se ocitne ve světě svého oblíbeného komiksu. Grey postupně zjišťuje, že je mu souzeno převzít roli svého bývalého komiksového hrdiny.

Styl hraní odpovídá standardům z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Na vše používáte myš, kterou si rozkliknete nabídku příkazů – například podívat se, použít, vzít, otevřít. Tento systém už v roce vydání není příliš moderní a je navíc dost nešťastně řešený. Objevují se v něm zbytečně tlačítka ohledně nastavení hry, ukládání, nebo inventář. K tomu tlačítka Move, GoTo, nebo Travel by určitě šly sjednotit do jednoho. Když chci projít dveřmi, musím dveře nejdřív příkazem otevřít a pak dalším příkazem projít. Nelze však použít příkaz pro pohyb Move, ale příkaz GoTo, který slouží pro přechod do jiné lokace. Stejně tak je to i s Use a Inv. První příkaz použije vybraný předmět z inventáře, druhý příkaz zobrazuje pouze popis daného předmětu. Zbytečné.

Moc se mi líbily jednotlivé lokace, které jsou říznuté kombinací renderu a komiksu. Líbivé jsou i postavy, což jsou živí herci zdigitalizováni pomocí záběrů z analogových kamer. Ve hře je ale spousta předmětů hodně špatně viditelných, nebo zkreslených úhlem kamery a perspektivou. To by šlo vyřešit například automatickými textovými popisky po najetí kurzoru na aktivní předmět, jako to má třeba Polda. I dialogy by mohly být mnohem lepší.

Jak už jsem naznačil - po grafické stránce je hra fantastická a bylo to první, co mě na ní upoutalo. Postavy jsou zajímavé, čemuž dopomáhá jejich zdigitalizování. Atmosféře a námětu taky nelze nic vyčíst. Hlavním mínusem tak zůstává hlavně nešťastně řešené a zbytečně překombinované menu s příkazy a velmi špatně rozpoznatelné aktivní předměty. Na dnešních moderních počítačích se může stát, že na aktivních předmětech bude problikávat kurzor, tak alespoň nějaké usnadnění. I když omylem chybou.
Nádherná grafika, atmosféra, digitalizované postavy, zajímavé a relativně dospělejší téma komiksu.
Slabé dialogy, komplikovaný a zastaralý systém příkazů, příliš skryté předměty.

6