Pro přeskočení některých opakujících se animací stiskněte mezerník.
Pokud máte chuť shlédnout dokument o hře, v hlavním menu stiskněte About. Spustí se asi dvacetiminutový film, kde se dozvíte, jak se hra dělala, kde se braly nápady, nějaké informace o herní hudbě. A nebyl by to Neverhood, kdyby film nebyl prošpikovaný nějakými vtípky.
Časté navštěvování poštovní schránky, která se nachází pod místností s mucholapkou, vám pomůže najít nové klíče, které pomůžou řešit rébusy.
U stromu si vemte plod, potom ještě jednou a pak naposled. Po třetím následuje asi dvouminutové ulevování si.
The Neverhood je netradiční dobrodružná adventura od společnosti The Neverhood. z roku 1996 na osobní počítače a o dva roky později na Playstation. Netradiční je už hned na první pohled, protože celý svět je vytvořen z hlíny, včetně všech postav. Ty jsou následně rozanimované. Kromě toho je jedinečný i ve svém osobitém humoru. Hra sleduje dobrodružství naší hlavní postavy Klaymena, když objevuje svůj původ v poměrně opuštěném světě vytvořeného výhradně z hlíny.
Jak už bylo zmíněno, typ hry je ve stylu point-and-click adventur. Klade se tu důraz hlavně na řešení hádanek prostřednictvím akce hlavní postavy v prostředí, než na kombinace předmětů v inventáři, který tady mimochodem úplně chybí. Oproti běžným adventurám tu není ani klasická rozmluva s ostatními lidmi. Trochu zamrzí, že není možné rychle cestovat dvojklikem.
Doug TenNapel přišel s myšlenkou plastelínového světa už v roce 1988 a vytvořil nějaké podklady pro budoucí vývoj. Poté, co byl nespokojený s vedením Shiny Entertainment, opustil v roce 1995 společnost a o dva týdny později založil vlastní The Neverhood, Inc. která se skládala z řady lidí, kteří pracovali na Earthworm Jim a jejím pokračování. Pak už se mohl konečně uskutečnit dlouholetý sen o světě Neverhoodu. Podle vývojářů spotřebovalo vytvoření herních postav a kulis přes tři tuny hlíny. Animace byly natočeny ve stop motionu na digitální fotoaparát Minolta RD-175. Tohle nikdo předtím ještě neudělal.
Hra je samozřejmě chválena hlavně za svou jedinečnou grafiku, prostředí a vtipné animace. Na druhou stranu je jakožto adventura osekaná o několik zásadních mechanismů a zbývají tak někdy ne moc záživné hádanky a všeobecně rozvelklé tempo hry. I když hra nebyla ve své době komerčně úspěšná, hra se dočkala několika ocenění za nejlepší umělecký počin a za nejlepší animace vytvořená pro herní platformy.
Netradiční a originální grafické pojetí, humor, postavy, vhodné i pro neangličtináře.
Chybí nějaké základní adventurní prvky, nějaké nudné hádanky a všeobecně pomalé tempo.