Pro přeskočení některých opakujících se animací stiskněte mezerník.
Pokud máte chuť shlédnout dokument o hře, v hlavním menu stiskněte About. Spustí se asi dvacetiminutový film, kde se dozvíte, jak se hra dělala, kde se braly nápady, nějaké informace o herní hudbě. A nebyl by to Neverhood, kdyby film nebyl prošpikovaný nějakými vtípky.
Časté navštěvování poštovní schránky, která se nachází pod místností s mucholapkou, vám pomůže najít nové klíče, které pomůžou řešit rébusy.
U stromu si vemte plod, potom ještě jednou a pak naposled. Po třetím následuje asi dvouminutové ulevování si.
Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.
Díky, užívejte si staré hry!
The Neverhood je netradiční dobrodružná adventura od společnosti The Neverhood. z roku 1996 na osobní počítače a o dva roky později na Playstation. Netradiční je už hned na první pohled, protože celý svět je vytvořen z hlíny, včetně všech postav. Ty jsou následně rozanimované. Kromě toho je jedinečný i ve svém osobitém humoru. Hra sleduje dobrodružství naší hlavní postavy Klaymena, když objevuje svůj původ v poměrně opuštěném světě vytvořeného výhradně z hlíny.
Jak už bylo zmíněno, typ hry je ve stylu point-and-click adventur. Klade se tu důraz hlavně na řešení hádanek prostřednictvím akce hlavní postavy v prostředí, než na kombinace předmětů v inventáři, který tady mimochodem úplně chybí. Oproti běžným adventurám tu není ani klasická rozmluva s ostatními lidmi. Trochu zamrzí, že není možné rychle cestovat dvojklikem.
Doug TenNapel přišel s myšlenkou plastelínového světa už v roce 1988 a vytvořil nějaké podklady pro budoucí vývoj. Poté, co byl nespokojený s vedením Shiny Entertainment, opustil v roce 1995 společnost a o dva týdny později založil vlastní The Neverhood, Inc. která se skládala z řady lidí, kteří pracovali na Earthworm Jim a jejím pokračování. Pak už se mohl konečně uskutečnit dlouholetý sen o světě Neverhoodu. Podle vývojářů spotřebovalo vytvoření herních postav a kulis přes tři tuny hlíny. Animace byly natočeny ve stop motionu na digitální fotoaparát Minolta RD-175. Tohle nikdo předtím ještě neudělal.
Hra je samozřejmě chválena hlavně za svou jedinečnou grafiku, prostředí a vtipné animace. Na druhou stranu je jakožto adventura osekaná o několik zásadních mechanismů a zbývají tak někdy ne moc záživné hádanky a všeobecně rozvelklé tempo hry. I když hra nebyla ve své době komerčně úspěšná, hra se dočkala několika ocenění za nejlepší umělecký počin a za nejlepší animace vytvořená pro herní platformy.
Netradiční a originální grafické pojetí, humor, postavy, vhodné i pro neangličtináře.
Chybí nějaké základní adventurní prvky, nějaké nudné hádanky a všeobecně pomalé tempo.