Právě stahujete požadovanou hru do vašeho počítače...
Budu moc rád, když danou hru ohodnotíte.
Díky, užívejte si staré hry!
Pokaždé když id Software udělal nějaký nový titul, byla z toho revoluce. Tentokrát částečně taky. Příběh hry je bídný jako u většiny akčních her minulé dekády. Lidská vláda dělala pokusy s teleportačním zařízením a otevřela brány do nových dimenzí. Hráč má v roli elitního vojáka za úkol zničit nepřítele Shub-Nigguratha, který mentální silou ovládl teleport a posílá skrz něj svoji armádu za účelem zničit lidstvo.
"Kvák" byl revoluční v technologii. Používal zbrusu nový Quake engine, který dokázal pracovat s plně trojrozměrným světem i postavami, což do té doby nebylo obvyklé. Konkurovat mohl asi jediný adept - Terminator: Future Shock. 2D sprity prakticky úplně vymizely. Bohužel trochu utrpěla barevná paleta hry. Jak je možno si všimnout na screenshotech, hra pracovala převážně s hnědou a zelenou barvou. Nakolik to byl designérský úmysl je otázkou. Hororová stylizace s touto barevnou paletou sice není špatná, ale né vždy víc znamená líp. V CD verzi byl hudební doprovod, který nahrála kapela Nine Inch Nails.
Další revolucí byla hra v multiplayeru. Quake odstartoval masivní síťové řežby až pro 16 hráčů. Poprvé hostil hru server, takže se mohl hráč kdykoliv připojit a zase odpojit. Multiplayer taky zpopularizoval 3D engine, protože se v trojrozměrném prostředí dalo více taktizovat, nebo poprvé používat "rocket jumping". Hrát ve více hráčích je po lehké dávce googlování možné i dnes.
Pro mě patří Quake mezi hlavní pilíře FPS žánru devadesátých let. Má bezkonkurenční grafiku a singleplayer je i po těch letech stále zábavný.
Plně 3D grafika, vysoké rozlišení, atmosféra, zábavný singleplayer, poprvé masivně rozšířený multiplayer.
Škoda že v původní verzi ještě nefungoval "mouse look", padesát odstínu hnědi.