I když název trochu klame, je Hexen nástupce původniho Heretica. Odehrává se v říši Cronos, kterou obléhá druhý ze tří hadích jezdců Korax. Hráč má tentokrát na výběr jednoho ze tří hrdinů - válečníka, klerika a kouzelníka. Každý z nich má nějaké přednosti i nedostatky.
Hra se opět odehrává v pseudo 3D fantasy světě, kde většinou cestujete teleportem z hlavního "hubu" do jednotlivých malých lokací. Takže narozdíl od většiny akcí podobného data vydání, bylo potřeba se několikrát vracet při řešení rozsáhlejších hádanek zpět do původní úrovně, což alespoň za mě není úplně prvek, který by přidal na zábavnosti. Ale samo o sobě jde z Hexena cítit, že se snaží vyjít s nějakými originálnějšími prvky ze stínu svých slavnějších bratříčků, jako je Heretic nebo Doom.
Kromě výběru postavy a teleportů je možné i používat předměty. Ve hře je jednoduchý systém inventáře s několika novými předměty, jako je třeba "Disc of Repulsion", který tlačí nepřátele pryč od hráče, nebo "Icon of the Defender", který poskytuje každé postavě jiný typ neporazitelnosti.
Hra už v roce 1995 graficky úplně nedostačovala na špičku žánru. id Tech 1 engine pomalu začíná zastarávat a na svět se začínají drát nové technologie. Nějvětší problém je velmi nízká dohlednost a určitá zrnitost, kterou způsobuje hlavně nízké rozlišení 320x200 a snahu o detailní a rozmanité textury. Na Hexena se už zkrátka nedívá moc dobře a na dojmu ze hry je to znát.
Unikátní výběr ze tří postav s jedinečnými vlastnostmi, inventář a předměty v něm.
Zastaralý engine i grafika, systém teleportů, pomocí kterých se vracíte do prozkoumaných úrovní.