Worms
Team17
1995
2,31MB

Worms je první hrou ve své legendární a dodnes aktivní červí sérii. Jedná se o tahovou dělostřeleckou bitvu inspirovanou hrami jako je Scorched Earth. To lze samozřejmě ve dvou lidech u jednoho počítače, kde se v tazích navzájem střídají a nebo taky proti počítačem řízeným protivníkem.

V průběhu hry se střídají červi jednotlivých hráčů, nebo počítačů a v časovém limitu se snaží udělat soupeři co největší škodu. Kromě základního pohybu po terénu má hráč k dispozici paletu nástrojů a zbraní. Mezi nástroje k pohybu slouží například legendární lano, teleport, nebo svářečka na tvoření podzemí. Do ofenzívy patří standardní bazuka, granáty, pistole, nebo banánové bomby. Arzenál lze rozšiřovat bedýnkami, které se objevují během bitvy různě po mapě. Samotné mapy mají několik témat a automaticky se generují, takže jejich spektrum je opravdu široké.

Na členitém terénu se dá samozřejmě taktizovat. Je možnost se zakopat, zaminovat a čekat co udělá soupeř, nebo naopak převzít iniciativu a jít do útoku. Pokud je soupeř na kraji, je možné ho například odstřelit dynamitem a nedoufat ani tak ve vysoké obdržené poškození, ale spíše utopení na kraji mapy, nebo pád do minového pole.

Poslední o čem se asi sluší napsat je grafika a umělá inteligence počítačového protivníka. Grafika působí ručně kreslenou stylizací, ale není moc detailní. Hlavně samotní červi jsou jen několik pixelů velcí, tak trochu jako lumíci z Lemmings z roku 1991. Což je trochu škoda. Umělá inteligence je mizerná. Červi řízení počítačem se běžně nepohybují, jen střílí nebo hází granáty. Ty ale dokáží hodit nejen naprosto přesně na hráče, ale i perfektně odhadnout odpočet tak, aby vybouchl přesně po dopadu bez jakéhokoliv odrazu. V tom se dalo určitě vytěžit víc i v polovině devadesátých let. Každopádně ve hře dvou hráčů je Worms legendární hrou, která bez debat pobaví i dnes.
První hra svého druhu, multiplayer, generování map. Umělá inteligence, slabší grafika.