The Games: Winter Challenge
MindSpan
1991
552kB

Winter Games je známá zimní olympiáda, kterou vytvořilo studio MindSpan. Jeho mladší, ale podobně populární bratříček Summer Challenge představuje letní odnož. Kvůli licenci není ve hře zmínka o žádných konkrétních olympijských hrách, ani o známých sportovcích.

Zimní hry se rozdělují pouze na dva herní módy. Train je klasický trénink. V něm soutěžíte jen vy sami (popřípadě s kamarádem) a snažíte se zlepšovat si časy. Oproti tomu Tournament je turnaj, kde postupně procházíte jednotlivé disciplíny a snažíte se získat co nejvíce bodů, respektive medailí. To vše i se samotným olympíjským zahajovacím ceremoniálem.

Titul obsahuje celkem osm disciplín. Konkrétně se jedná o saně, sjezd na lyžích, běh na lyžích, jízda v bobu, rychlobruslení, obří slalom, biatlon a skoky na lyžích. Ovládání se může v některých ohledech lišit, proto je detailněji rozepsané v doplňcích v hlavní kartě hry tady na webu. Oproti Summer Challenge je tady více podobných disciplín, jako je například jizda v saních nebo v bobu. Kromě estetiky je to ve skutečnosti to samé. Rychlobruslení má navíc ještě dost zásadní legendární bug, který bruslení prakticky úplně znemožňuje a v posledním kole se budete pouze mermomocí snažit nenarazit do bočního mantinelu. To bohužel dost sráží výsledný dojem ze hry.

Jinak je vizuální stránka hry podařená a od svého o rok staršího letního bratříčka se vlastně nijak moc neliší. Ve hře jsou jednoduché 3D modely tratí a několik dalších základních objektů. Výslednou známku tak sráží hlavně katastrofální bug, který ve videohrách asi nemá obdoby. A poté taky několik podobných disciplín.
Multiplayer, pěkné zpracování. Bug v rychlobruslení, několik disciplín je hodně podobných, hloupé ovládání, licence, chybí ČSR.