The Games: Summer Challenge
MindSpan
1992
680kB

Summer Challenge je známá hra od MindSpan vydaná firmou Accolade zaměřující se na nespecifikovanou letní olympiádu. Hra nemá licenci, takže kromě toho, že neobsahuje žádné konkrétní olympijské hry, tak zde absentují také známé sportovní jména. Škoda. Jedná se o letní odnož Winter Challenge.

Samotná hra se rozděluje na pouhé dva herní módy. Train, neboli Trénink je klasický tréninkový režim, ve kterém si lze vybrat jednu z osmi disciplín a v ní se po neomezeně dlouhou dobu zdokonalovat. Sám proti sobě, nebo proti kamarádovi. Oproti tomu Tournament, v české verzi Turnaj, je režim klasického olympijského turnaje ve všech dostupných disciplínách. Než se nový turnaj může odstartovat, tak je potřeba si vytvořit supersportovce, který vás bude reprezentovat ve všech sportech napříč celou hrou. Poté už je možné slavnostním ceremoniálem odstartovat olympiádu.

Summer Challenge obsahuje celkem osm soutěží. Konkrétně se jedná o lukostřelbu, jezdectví, kajak, běh s překážkami, skok vysoký a o tyči, hod oštěpem a cyklistika. Ovládání jednotlivých disciplín se může lišit, proto je více popsáno v doplňcích na hlavní kartě hry tady na webu. Většinou se však jedná o zběsilé mačkání enteru, nebo správného načasování v kombinaci s mezerníkem. Odtud taky pochází spousta příběhů od hráčů o rozbitých klávesnicích a vymačkaných enterech. Hru lze hrát ve více hráčích, teoreticky až v deseti.

Grafika hry je na svou dobu vesměs standardní. Není příliš detailní, ale nabízí už jednoduché 3D modely tratí a základních objektů. Největší kámen úrazu tak zůstává primitivní ovládání. To je potřeba si natrénovat, ale ve výsledku nejde o nic jiného, než bouchání do klávesnice. Jednotlivé minihry by zasloužily asi komplexnější mechaniky.
Počet disciplín, solidní zpracování, takřka neomezený multiplayer. Olympiáda bez licence a známých sportovců, hloupé ovládání, není ČSR.