Spellcross: Poslední bitva
Cauldron
1997
331MB

Nejlepší slovensko-česká tahová strategie. Alespoň tak se to píše na CD Excaliburu, odkud hru znám. Spellcross je klasická tahovka od slovenských bratrů z týmu Cauldron. Hra neměla moc velké prodeje, ale i přesto bývá i zpětně pozitivně hodnocena, jak co se týče grafiky, příběhu i atmosféry.

Příběh je zasazen do začátku nového milénia, kdy je lidská civilizace napadena útočníky, kteří se vynořili jakoby odnikud, aby plenili Zemi a zotročili lidský rod. Ze zbytku sil se skládá světová armáda Aliance, která se snaží s nejmodernější technikou vzdorovat a porazit orky, elfy a démony pojmenované jako "Other Side" - Druhá strana.

Boj se odehrává ve dvou režimech. Prvním je zobrazena mapa oblasti, ve které jsou zvýrazněny oblasti, na které je možno zaútočit. V tomto režimu je možné nakupovat a vylepšovat jednotky, zadávat výzkum a číst výzkumné zprávy. Tento režim je stejně tak jako celá hra v tahovém režimu. Druhý režim je bojový a představuje samotné bitvy s nepřítelem ve vybrané lokalitě. Na počátku hráč rozmístí jednotky a po jednotlivých tahových kolech může s jednotkama pohybovat, útočit, zakopávat se a podobně. Záleží na počtu akčních bodů, které má hráč k dispozici. Po ukončení kola je na tahu soupeř. Jednotky se můžou léčit, mají morálku a zvedá se jim zkušenost. Také terén může zvýhodňovat hráče před soupeřem.

Grafika hry je hodně specifická, ale konkurenceschopná i ve světovém měřítku. Jednotlivé mapy jsou rozdílné, jednotek je dostatečné množství. Audio není nikterak kvalitní, přesto nás čechy potěší, protože je plně v českém jazyce, tak jako celá hra. Škoda, že v pozdějších fázích je hra extrémně těžká a soupeř má od začátku hry vždy mnohonásobnou převahu. Pokud hráč s hrou začíná, velmi rychle ho to může odradit.
Plnohodnotný český jazyk, atmosféra a zmar aliance doprovázen celou hrou, příběh a sympatická grafika. Hra nepřichází s ničím novým, extrémní obtížnost.