NHL Hockey
EA Sports
1993
4,6MB

Hra NHL Hockey, nebo také NHL 94 je první hokej od EA Sports na osobních počítačích, ale ve svojí franšíze už třetí vydaný v řadě. Hra si okamžitě získala spousty fanoušků a úspěch měla i u kritiků. Od té doby bývá označována jako jedna z nejlepších sportovních her všech dob. A to není jen pouhá fráze. Hra je i po letech tak oblíbená, že se už poněkolikáté přidala v nějaké podobě i do nejnovějších dílů. V NHL 21 dokonce přidána plnohodnotná NHL 94 Rewind, která je stejná jako ta původní, pouze s aktualizovanými soupisky a týmy.

Tento titul se oproti svým předchůdcům moc nezměnil. Má charakteristický vertikální úhel kamery s 2D spritama hráčů. Ti oproti předchozí verzi mají několik nových animací. Byla přidána funkce okamžité střelby z buly, možnost ukládat záznamy.

Obsahuje čtyři herní režimy - Exhibition Game, Playoffs, Best of Seven Playoffs a Shootout. Hra ještě neobsahuje národní týmy, pouze kluby z NHL včetně obou All-Stars. Docela unikátní byly specifické varhanní písně pro jednotlivé kluby na začátku zápasu, nebo po gólech.

Grafika hry je poměrně pěkná a detailní. Na ledě se zrcadlí siluety hráčů, je možné rozbít plexisklo, střídat formace, hráči se radují po gólech, popřípadě vyvolávají bitky během zápasu. Není toho mnoho co by šlo hře vytknout. Jedna z mála věcí je ta, že brankáři se chovají hodně sterilně a tak je možné se celkem jednoduše naučit dávat góly. Chtělo by to trošku více pohybů zákroků gólmana, ale na druhou stranu vzhledem ke svému datu vzniku je to v pohodě.
Skvělá hratelnost, grafika s mnoha pěknými detaily, licencovaná NHL, zvuky. Chybující brankáři.