Jagged Alliance
Madlab Software
1995
7,85MB

Jagged Alliance se odehrává na fiktivním ostrově Metavira v jižním Atlantiku, bývalém jaderném testovacím místě. Jaderné pokusy změnily některé stromy a o pár let pozdějí vědkyně Richardsová zjistila, že tyto stromy produkují unikátní mízu, která je průlomovým objevem v medicíně. Její asistent Santino si uvědomil, jak výnosná by míza mohla být a společně s Richardsem zařídil novou základnu na druhé straně ostrova. Začal verbovat lidi, aby ovládl ostrov silou. Hráč je kontaktován a pozván na ostrov, aby si najal žoldáky a sektor po sektoru získat ostrov zpět.

Hráč začíná vždy na základní obrazovce, kde může ukládat a načítat hru, najímat žoldáky a spát do dalšího dne. Na obrazovce mapy se zobrazují informace o padlých stromech v jednotlivých sektorech, informace o terénu, kým je sektor ovládán a kolik obránců kde je. Pokud hráč nechá žoldáky na základně, můžou se léčit nebo trénovat dovednosti a opravovat předměty, pokud jim dá vyšší žold, budou spokojenější.

Každý voják má osobní vlastnosti, svůj inventář a vybavení. Mezi jejich osobní atributy patří úroveň zdraví, hbitost, obratnost a moudrost. A čtyři dovednosti - lékařská, pyromanská, mechanická a střelecká. Každý žoldák má jedinečnou osobnost, existuje dokonce několik postav, které nemají v oblibě jiné konkrétní žoldáky.

Technická stránka není nic extra, spíš takový průměr. Grafiku zastoupí velké možnosti a pocit kompletní personalizace týmu. Umělá inteligence někdy překvapí, jak pozitivně, tak negativně. Postavičky se zasekávají o překážky, nepřátelé reagují často dost opožděně.
Komplexní možnosti, unikátní postavy, zajímavá zápletka příběhu. Zdlouhavost, na svou dobu trochu průměrnější grafika.