Golden Axe
Sega
1990
574kB

Hra se odehrává ve středověkém fantasy fiktivním světě - městě Yuria. Zlý Death Adder zajal krále i s jeho dcerou a drží je v zajetí v zámku. Také našel Zlatou sekru, magický znak Yurie a hrozí, že zničí jak sekeru, tak královskou rodinu, pokud ho obyvatelé města nepřijmou za svého vládce. Tři válečníci se vydali na cestu, aby zachránili Yurii. První z nich je všemi oblíbený trpaslík se sekerou Gilius Thunderhead, dalším barbar Ax Battler, který má obouruční meč a třetí amazonka s mečem Tyris Flare.

Golden Axe je klasická "hack and slash" arkáda, populární zejména na velkých automatech a až později přeportována na domácí počítače. Hráč může hrát sám, nebo v kooperaci s kamarádem na jedné obrazovce.

Může si vybrat jednu z již výše zmíněných postav. Každá postava je trochu odlišná, má vlastní bojové vlastnosti a speciální útoky. Intenzita speciálního útoku se rozpoznává podle počtu modých ikonek v horním baru obrazovky, doplňující se modrými lektvary, které odhazují skřítci na speciálních místech. Je možné si ochočit "mazlíčka" nepřítele, který většinou dokáže způsobit ještě větší škody.

Vzhledem k automatovému původu je hra na první dojem docela těžká, ale zdání může klamat a po čase vypracování se lze Golden Axe docela rychle dohrát. Lze ocenit také velkou pestrost nepřátel a i několik prostředí. Na druhou stranu je skoro totožná jako jiné hry podobného typu a nepřináší prakticky nic nového.
Pěkná fantasy grafika, možnost sebrat draka nepříteli, kooperace, hodně druhů nepřátel. Nic extra originálního oproti konkurenčním hrám tohoto typu, délka hry.