Dungeon Master
FTL Games
1989
894kB

Dungeon Master je klasická devadesátková krokovací hra na hrdiny odehrávající se v kobkách v pseudo 3D perpektivě. Po úspěchu Dungeon Masteru následovalo mnoho klonů s podobnými nebo stejnými herními mechanismy. Příběh pojednává o mladém učni Šedého pána Theronovi, který jde do kobek vzkřísit čtyři hrdiny. Společně je provede kobkami, aby našel ohnivou hůl (Firestaff) a společně porazili lorda Chaosu. Pěkný překlad prologu uvádějící hru v manuálu si můžete přečíst v doplňcích v hlavní kartě hry.

Recenzovaný titul přidal několik nových prvků do RPG scény. Jedním z hlavních byly souboje v reálném čase, zvukové efekty, které signalizovaly, že se v blízkosti nachází nějaká nestvůra, nebo dynamické osvětlení, i když oproti dnešku značně primitivní.

Ve hře se pohybujete s partičkou čtyř hrdinů z pohledu první osoby, manipulujete, nebo sbíráte předměty myší přímo na herní obrazovce. Zkušenosti v dovednostech se získávají přímo jejich používáním. Postavy musí jíst a pít, můžou také spát. Hra představila také nový systém sesílání kouzel, který zahrnoval míchání runy formy a runy funkce účinku. Například kouzlo ohnivé koule vzniklo smícháním symbolu ohně se symbolem křídla.

Grafika je velice povedená a budí dojem z bloudění v opravdových kobkách. Co mi ale na těchto starých dungeonech vadí, je až příliš hrubý pohyb. Uvítal bych klidně dvojnásobek snímků pohybu, protože pak nastávají situace, kdy člověk ztrácí orientaci v prostoru. Hra dostala ve své době spoustu ocenění a pokud máte rádi hry tohoto typu, určitě doporučuji zahrát. Na webu v doplňcích o hře je hned několik užitečných informací nebo map, které zpříjemní průchod hrou.
Pěkná grafika, na svou dobu komplexnost, mezi hráči první rozšířený krokovací dungeon. Monotóní kobky, chybí mapa.