Dangerous Dave 2
ID Software
1991
193kB

Oficiálním názvem Dangerous Dave in the Haunted Mansion, ale známý hlavně jako Dangerous Dave 2 je akční scrollovací plošinovka z klasického bočního dvourozměrného pohledu vytvořená společností ID Software a Softdisk. S původním "Nebezpečným Davem" hra nemá mnoho společného.

Daveovým úkolem je zachránit svého bratra Delberta, ztraceného ve strašidelném sídle plném různých tvorů. Putování obsahuje osm úrovní, ve kterých jsou například zombíci, duchové, nebo třeba nebezpečný sliz. V jednotlivých úrovních jsou různé nástrahy, pasti a diamanty, které Dave může sbírat.

K tomu všemu dělá hlavnímu hrdinovi v červené kšiltovce společnost jeho brokovnice. Ta se chová v porovnání s jinými hrami docela originálně. Hráč má osm nábojů znázorněných na hlavní obrazovce, pokud náboje dojdou, musí dobíjet. Ty se dobíjí automaticky, když je hráč vteřinku v nečinnosti, každopádně čím víc se jich dobíjí, tím dýl to trvá. Takže je nutnost někdy trochu taktizovat. Lze také střílet mírně nahoru nebo dolů. Co se týče obtížnosti, ta je docela vysoká, na což jsme u her podobného typu a roku vydání zvyklí, protože hru nelze ukládat. Hráč začíná se třemi životy a další může získat v tajných místnostech nebo sesbíráním 10 tisíc bodů.

Hra běží na enginu Shadow Knights s úpravami pro plynulejší pohyb postav. Grafika je u těchto her asi věc vkusu, ale mně osobně se zrovna u Dangerous Davea líbí, protože je oproti jiným trochu dospělejší a designově reálnější. Přece jen americký chlapík v kšiltovce s brokovnicí zabíjející zombíky má něco do sebe. A dospělost podtrhuje třeba několik druhů smrti. Detailní animace proběhne vždy, když vás nějake monstrum dostane.
Plynulost hry, hratelnost, dospělejší téma které nebylo u podobných her zvykem, poměrně reálny design úrovní. Nešťastně rozložené ovládácí klávesy, nemožnost uložení.