Albion
Blue Byte
1995
28,3MB

Albion je hra od německých tvůrců Blue Byte, přeložená pro mezinárodní trh do angličtiny až později. Hra využívá sci-fi prostředí s prvky fantasy a magií. Hru lze považovat za duchovního nástupce her Amberstar a Ambermoon.

V roce 2227 je gigantická mezihvězdná loď Toronto vyslána kvůli možnému množství nerostných surovin na pouštní planetu. Když se loď přiblíží, je vyslán malý člun, aby prozkoumal planetu podrobněji. Tento člun však kvůli technickým problémům ztroskotá a pilot Tom Driscoll spolu s xenobiologem Rainerem Hoffstetem jsou zachráněni místními inteligentními bytostmi Iskaii. Toronto je loď uzpůsobená k přistání a následné těžbě, která by však tuto planetu zničila. Tom s Rainerem je nucen informovat posádku Toronta a zabránit tak zničení živé planety. To však nebude tak jednoduché...

Hráč ovládá skupinu až šesti postav, každá z nich má své schopnosti a dovednosti. Každý charakter získává zkušenostní body za poražení nepřátel, popřípadě za vyřešení nějakých hádanek. Po postupu na vyšší level se jim zvýší život a magie a dostanou trénínkové body, které lze utratit u trenéra za vylepšení nějakých dovedností. Albion používá poměrně unikátní grafický systém. Většina převážně vnitřních lokací je zobrazena ve 2D pohledu seshora. Podobný pohled se, akorát v mnohem menším měřítku, se používá při zkoumání vštšího světa mimo města. Pak je tu speciální prostředí po vstupu do většiny dungeonů, jeskyní a exteriérů větších měst, kdy se hra přepne do 3D pohledu první osoby v reálném čase. Hru lze ovládat jak na klávesnici, tak i pomocí myši.

Soubojový systém je naopak tahový a odehrává se v mřížce pět na šest podobný šachovnici s postavami hráče dole a nepřítele nahoře. Na začátku každého tahu vybere hráč akci, kterou má každá z postav provést - útok, pohyb, magie, použít předmět nebo utéct. Pořadí ve kterém postavy provádějí své akce závisí najejich rychlosti. To je důležitý taktický prvek, protože mnohdy se může stát, že je proveden útok na pozici nepřítele, ale ten je rychlejší a pohne se dřív, než na něj postava zaútočí.
Rozsáhlý svět, herní doba, spousta detailů a interaktivních předmětů, plnohodnotný 2D i 3D režim, český překlad. Grafika je hodně pohádková a nemusí sednout každému.